Argentīnas Tango Liepājā un Latvijas rietumos - Argentine Tango in Liepaya and the west of Latvia - Аргентинское Танго в Лиепае и на западе Латвии

Argentīnas Tango Liepājā un Latvijas rietumos - Argentine Tango in Liepaya and the west of Latvia - Аргентинское Танго в Лиепае и на западе Латвии

 Latviski По русский In English


Dabiskais tango


Dabiskais Tango
   Ja jūs vērojat labus tango dejotājus, bieži vien ir pārsteidzoši, cik ļoti liela līdzība vērojama tajā, kāda ir viņu ķermeņa pozīcija un kā viņi kustas, kaut arī katram no viņiem ir savs dejošanas stils. Kāpēc ir šāda līdzība, ja viņu stili atšķiras vienam no otra un pat no dejas uz deju. Vai viņi visi mācījušies pie vieniem  un tiem pašiem skolotājiem? Protams, ka nē, bet, gadiem ilgi dejojot milongās, ir izveidojusies kāda visiem viena visefektīvākā pozīcija.

     Tāpat kā dabā, arī tango veidojās un pielāgojās, reaģējot uz ārējiem apstākļiem, meklējot optimālāko veidu, lai pastāvētu.  Milonguero dabiskās kustības  neizgudroja un neizveidoja kādās mācību klasēs, tās izauga no dabiskās vides daudzu gadu gaitā. Tas radās no mūzikas ritma un īpašās sajūtas, ko tā izraisa. Tas nāk no dabiskas ķermeniskas mūzikas izpausmes, esot cieši līdzās ar citiem dejotājiem, kas šo sajūtu tikai pastiprina.

     Apskatīsim šīs dabiskās kustību attīstības milongās ieraugāmos rezultātus. Pirmkārt, kā redzam no attēliem, dejotāji stāv taisni un centrēti, tādejādi netiek saspringti muguras, kāju, potīšu un pēdu muskuļi. Kustību uz priekšu vispirms nāk no ķermeņa augšdaļas un sākas ar nelielu noliekšanos uz priekšu, virzoties ar krūtīm. Tā ir  enerģijas nodošana sekotājai  pirms vēl sperts ir solis, un tas ļauj abiem partneriem palikt un saglabāt kustības taisnvirzību. Vadītāja ķermeņa torsam jādodas uz priekšu un jāsagaida kājas, kura veic soli, pieskaršanās grīdai, tādejādi viss ķermeņa svars uzreiz tiek pārnests uz taisnu kāju. Rezultāts tam, ko tas rada un ko mēs redzam, ir klasiskā tango  gaita— konkrēta kustība uz priekšu mūzikā un stabils kontakts ar grīdu. Tādā veidā pāris var plūstoši kustēties bez īpašas piepūles, ar torsa svaru kustoties uz priekšu, bez pārmērīgas atgrūšanās ar kājām un potītēm.

    Milonguero nemaina savu roku un galvas pozīciju visas dejas laikā. Pleci ir viegli nolaisti un nesaspringti un rokas uztur pietiekošu spriegumu nemainīgam un stingram apskāvienam. Galvas un roku mierīgai un nemainīgai noturēšanai ir svarīga nozīme. Ja galvas vai roku pozīcija tiek mainītas dejas laikā, ķermeņa un kāju muskuļi saspringst, lai kompensētu izmaiņas balansā. Nevajadzīgas kustības tikai traucē citām paša ķermeņa daļām, kā arī tiek pārnests un atsaucas arī uz partnera līdzsvaru.

    Noteikti, ka labu milonguero visvērtīgākais un ievērojamākais ir tieši viņu stingrais un bezpiepūles solis. Atšķirībā no skatuves dejotājiem, viņi nekad nesāk kustību uz priekšu ar kājām vai ar saliektu kāju, kur tiek saspringti muskuļi. Viņi precīzi zina, kur ir grīda un stingri sper solis uz tās. Pat mazākajam augumā vai vecākajam no tiem piemīt spēcīgs, pārliecināts solis.

 

Komentāri (0)  |  2016-10-13 15:55  |  Skatīts: 666x         Ieteikt draugiem       TweetMe   

Atpakaļ